tisdag 29 januari 2013

Pionrabatten


Min Pionrabatt var så här vacker i somras. Nu är alla rabatter täckta av snö. Skönt ändå att allt ligger skyddat under snön. Mina fröer har kommit så nu är det dags att sätta fart. En hel del grönsaksfröer och lite perenner som jag ska försöka mig på. Franskt Kungljus, som jag hoppas massor på. Vinteriberis och lite annat som jag sparat. Tänkte sätta lite av perenna fröerna inne, och lite ute.
Ska bli spännande att se vilka som lyckas bäst. De ute ska täckas med snö och ställas på en sida där inte solen når så mycket. Det brukar gå bra, risken är bara att jag glömmer bort dem, när våren kommit. Bäst att jag sätter igång....
Ha det bra,   Åsa.

2 kommentarer:

  1. Din pionrabatt var sannerligen helt ljuvlig i somras. Jag älskar pioner och blir så glad när jag ser de där fina knopparna dyka upp i trädgården och se myrorna krypa över dem som tokar. De tycks älska pioner lika mycket som jag. ;)

    Lycka till med dina frösådder och ha det riktig gott!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Pioner är den vackraste blomma som finns!! Överdådigt vackert!
    Jag har också fått hem fröer idag, så snart blir det lite sådder.

    Källar-rummet är ju helt ouppvärmt i en gammal stenkällare, så det ska fortsätta vara förråd, men ett förråd med BETYDLIGT mer organisation än det var...
    Kram Anna

    SvaraRadera