onsdag 9 januari 2013

Håll tummarna

Jag undrar hur min Hortensia mår under snötäcket. 
      För snö har vi kvar fast det töat lite. Hoppas, hoppas 
       att den har överlevt. Jag fick den av svärmor. Planterade ned den i stora rabatten på vinst och förlust.  Köpte och planterade ett par klätterhortensia med. 
  Dem planterade jag i en av slänterna. Med förhoppning om att hela slänten ska bli täckt av blommande Klätterhortensia så småningom. 
Hoppas att de övervintrar med på ett hyfsat sätt. 
 Annars får jag tänka ut en ny plan. Men jag ser framför mig hur vackert det skulle bli. Och mina rosor!
6 stycken har jag planterat. I år blir det mer.
Täckte dem med en liten jordkulle, allihop fick varsin. 
    Det vet jag att det fungerar bra. Har provat där jag bodde förut. De vintrar som det var riktigt kallt. 
Ni minns säkert. Vi hade -30 där att tag...
Längtar fruktansvärt efter våren. Kollar fröer och drömmer. Om våren. 
Ha det bra nu alla tills nästa gång jag får tid att skriva lite.
Kramar i massor.





3 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna stenhårt för din hortensia och att den vilar gott där under snötäcket. Själv är hortensia lite av min nemisis. Jag lyckas alltid ta livet av dem. Hur jag än bär mig åt. Men jag ger inte upp. En dag...

    Åhhh, här längtas det också efter våren. I massor. Jag längtar efter att få skita ner händerna i jorden. Gräva, så och plantera. Till och med att rensa ogräs. Då är det illa. ;)

    Sköt om dig och ha en strålande fin helg. Och du, skriv du nu också. Vi får sluta att prioritera bort det för annat. Nu prioriterar vi skrivandet. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hortensia lyckades jag övervintra vid vårt förra hus! En vanlig planta jag satte ut på hösten. Men den bytte färg HELT!:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Kram på dig och hoppas att du har det bra i vinterkylan? ♥

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera