lördag 18 oktober 2014

Höstens kigare

Önskar att den varma hösten skulle vara ännu längre....
Jag vet att den har varit ovanligt lång... men ändå.
Det har varit väldigt skönt. Sitter nu inomhus framför en brasa och myser. Ska plocka in lite krukor och kolla om jordgubbarna som mognat har blivit fler. Snacka om krigare,
de lyckas komma igen, trots att det är höst.
Men nu vill jag visa lite bilder från annat i min trädgård 
som krigar mot kölden. 

Stanwell perpetual vill gärna blomma igen.




Salvian i min örtagård är så fin trots kylan.


Tomaterna växer bakom fönstren i mitt lilla väggväxthus.
Och paprikan, fortfarande står de ute på min altan. I söderläge. Kanske ska jag börja tänka på att ta in dom snart....

Innan frosten kommer hit.
Se mer inlägg om höstens krigare på Blommig Fredag.

9 kommentarer:

  1. Paprikan känns verkligen som en krigare som tar sin uppgift på sånt allvar att den blir alldeles röd i ansiktet.så fina bilder.
    Trevlig lördag
    Anette

    SvaraRadera
  2. Vilka krigare:) Tänk att kunna ta färsk paprika än!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Oj så härligt! Att ni har det så varmt, här har vi minusgrader på nätterna.
    Trevlig helg, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  4. Mmmm, det är nog dax att plocka in paprikan! Men vilken krigare!??
    Sitt där du och mys framför brasan... det är det oktober är till för ;)

    SvaraRadera
  5. Først må jeg bare si:...utrolig vakker header du har!!
    Og så flott du tolker temaet...krigere er de så vist dine fine blomster:)
    Ønsker en fin ny uke:)

    SvaraRadera
  6. Så tøffe! Men paprikaen lengter nok inn...

    SvaraRadera
  7. Ohh vilken höstbild!! Här det bara gult inga röda färger alls. Det var verkligen krigare som du visar.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga krigare i din trädgård Åsa. :) Och nog har det varit en mild och vacker höst alltid. En riktig njutarhöst.

    Sköt om dig och ha en riktigt fin helg.

    Kram Charlie

    Ps. Jag tokgillar din nya fina header. Så fin!♥

    SvaraRadera
  9. Kram på dig Åsa. Jag hoppas du har det gott.♥

    SvaraRadera