torsdag 14 november 2013

Kronärtskockan kom till slut!

Kronärtskockor äntligen!!!
Äntligen fick jag uppleva kockor jag med. Efter en lång och varm höst fanns de bara där en dag! Jag måste säga att jag hade gett upp hoppet .... 
Men nu så, dags för skörd innan frosten tar dem. Undrar om den stora går att använda. Det måste testas i alla fall!
Här packas det för en varm vecka innan kylan tar över helt, skönt att komma bort
ett tag. Har varit sjukskriven efter en operation, längre sjukskriven än vad jag hade tänkt mig. Men det beror på att jag gick till jobbet lite för tidigt. Trodde jag var He women! Men så var det inte. Lite ont fortfarande, men sol och värme gör nog susen. Skööönt ska det bli.
Ha det bäst. Åsa

3 kommentarer:

  1. Så flott at du har fått artiskokker. Det blir en fin smakebit, tenker jeg. Spennende!
    God bedring framover:)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

    Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Vänliga hälsningar
    Rafael
    AFA Försäkring

    SvaraRadera
  3. Hej Åsa!

    Jag hoppas att allt är bra med dig vännen och att det nya året har börjat på allra bästa sätt? Saknar dig här i bloggvärlden. Nu börjar det klia i odlarfingrarna. Nu dröjer det inte så länge innan vi få krafsa i jorden igen.

    Jag hoppas att solen gjorde susen och att du mår bättre nu?

    Ta hand om dig och allt gott för 2014!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera