tisdag 5 augusti 2014

Violruta

Jag har en violruta. Den köpte jag på en växtmarknad för lääänge sedan. Och den har fått flytta med mig i mina flyttar.
Det har den klarat bra, en riktig överlevare. 


Jag skördar tomater, squash och örter. 
Tog med en grind från semestern. Var på en loppis och kunde inte låta bli att köpa den. Jag såg att den skulle få plats i bagaget. Det imponerade på mannen. 
Men det var ren tur. Ögonmåttet är bra, men jag glömde bort att vi har reservdäck på sidorna i bagaget med. 


Nästa år ska den fixas, och sättas vid utgången mot stigen som leder till vår lilla sjö. Konstigt, jag pratade samma morgon om att jag ville ha en gammal grind med mannen. Och så hittade jag en på loppisen i Ystad. 
Ibland ska man ha tur!
Ha det bäst. Åsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar