måndag 17 februari 2014

Kryddor i fina krukor.


På alla hjärtans dag köpte jag kryddor till min man. Eftersom han andvänder mycket färska kryddor behövde han större varianter, än de mataffärerna kan erbjuda. De där små, små krukorna man köper i mataffären håller inte så länge. Och visst, man kan plantera om dem i större kruka med bättre jord. Men det hinner jag inte med, innan han andvänder upp allt! 
Så nu inhandlade jag stora kryddor.  Men hittade inga fina krukor. 
Men i lördags tog jag och dottern tåget, med respektive bästisar till Stockholm. 
Och på Granit fanns dom, perfekta till kryddorna. Lite rostfärgade passar de utmärkt i mitt kök. Lite stora, vilket är bra så jag kan plantera om snart! 
Skrev kryddornas namn på med nyinköpt penna. Syrran undrade idag vad jag köpte i Stockholm. Hon skrattade när jag berättade att jag köpte krukor. 
Jaa, jag är nog en nörd. Men det får man ta! Ha det bäst nu alla. Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar