lördag 27 april 2013

Tidig morgon i trädgården


Vaknar tidigt och solen kommer in i sovrumsfönstret.
Resten av familjen sover och jag vill inte väsnas för mycket. Smyger upp och sätter på kaffet. Tittar ut och bestämmer mig för att gå på vårspaning i trädgården.
Det var det bästa jag kunde gjort så
tidigt. Jag hör bara fågelkvitter och min ena katt som kommer springande efter mig och undrar vad som händer. Ser Våririsen som med sitt exotiska uttryck visar upp sig som en stolt påfågel. 
Min stora rabatt slumrar fortfarande ganska mycket men en vår blomma lyser desto mer. Tyvärr vet jag inte namnet på den, den fanns här när vi kom.
Den breder ut sig väldigt men är fiin så här på våren.Gav bort en hel del förra året till grannen, eftersom hela rabatten som jag ville göra om till Örtagård var täckt av den. Men som ni ser finns det fortfarande så det räcker och blir över till att föröka vidare till andra rabatter.

Nu ska jag dricka kaffe och njuta av mitt eget sällskap.
Ha det bra nu resten av er lediga söndag. Åsa.

1 kommentar:

  1. For en deilig morgenstund du beskriver:)
    Flotte våriris og rabattter:)
    Ønsker deg en fin 1.Mai:)

    SvaraRadera