måndag 22 april 2013

Den klättrar!

Min murgröna som jag planterade förra sommaren vid väggen är fortfarande relativt liten. Men den har börjat klättra. Ser framför mig hur den kommer att fylla upp hela väggen och marken om några år. Jag blir så glad.


Satte ned lite vårkrukor på bordet utanför dörren. 
Lite snabbt så man blir glad när man kommer hem. 
Vitt och ljust lila är en bra kombo i vårljuset.



Har även satt ut bord och stolar bakom lilla Syrenträdet där det är lä och sol tidigt på morgonen. Och snart så kan jag njuta av syrenens blommor och av örtagårdens kryddor.
Ska bli roligt att se hur örtagården artar sig i sommar. 
Den är planterad i stenpartiet ni ser framför syrenen.
På Örebros trädgårdsmässa i helgen köpte jag en häxväxt som jag inte trodde jag skulle finna där. Den heter Brudbröd och växer antagligen vilt också. Men jag vill ha den i min örtagård. Tänkte hitta lite fler ovanliga örter att sätta ned i min lilla örtagård i sommar.

1 kommentar:

  1. Så fint du har plantet ved innlangen:)
    Og det å sette ut stoler og bord tidlig i sesonge er ekstra hyggelig:)
    Ønsker deg en fin uke:))

    SvaraRadera