torsdag 25 oktober 2012

Tiden räcker inte till

Tiden rinner iväg.
Och jag hinner inte med allt jag vill. Yoga, blogga, plantera. 
 Träffa vänner och bara umgås ...., ni vet .
Bara hänga med varandra en stund och prata om allt som händer i våra liv.


Jag har två underbara vänner från förr. 
Från den där tiden då vi var unga och fulla av äventyrslusta. Hittade på många märkliga saker.
Som en helt galen bilsemester till Danmark.....
Att vi fortfarande har kontakt är helt makalöst.
Jag anser att jag har tur som har dem kvar.
Vi känner varandra så väl, kan fnissa åt varandras egenheter. 
Med välmening. 
Vet varandras bekymmer och hemligheter.
Inte många av vännerna jag fått i livet längre fram känner mig som dom. Troligen inte någon. 
Inte kan facebok, twitter eller bloggande 
mäta sig med den kontakten vi har när vi träffas. 
Jag föredrar nog den sortens kontakt.
Älskar att sitta och diskutera över ett glas vin och god mat en sen fredagskväll. Men tiden är för knapp, för allt jag vill! 
Men om jag lär mig att prioritera lite bättre, 
så kanske att det blir fler möten i verkliga livet 
med människor jag bryr mig om. 
Ha nu en bra helg, vi hörs snart ;) Åsa

4 kommentarer:

  1. Visst är det roligare med riktiga möten. Får se om vi kan få till nåt nån gång;)

    Ha det skönt och på med vantar och sockor, för nu drar det ihop sig!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka det är med sådan vänskap Åsa. Den där man delar med dem som har känt en länge, länge. De som minns drömmarna och den man en gång var. De som det kan gå länge mellan både möte och samtal men som det känns som om man börjar precis där man slutade sist.

    Jag kan känna igen mig i dina tankar kring det här med att inte hinna med allt som jag vill göra. Att tiden rusar på. Det gäller att vårda tiden väl. Lyssna till hjärtat.

    Tack du fina för all omtanke och värme hos mig. Blir så glad av att se din signatur i mitt kommentarfält. Extra mycket betydde dina fina ord då vi drabbades av brand nyligen. Tack för all bloggkärlek kära du.♥

    Ha en riktigt fin helg och sköt om dig.

    Kram Lotta

    Ps. Jag tycker om din din härliga höstheader. :)

    SvaraRadera
  3. Ibland är det svårt att få tiden att räcka till, det är så mycket man vill! Och träffa vänner, det vill man gärna prioritera.
    Jaså du har också en tonåring som är Nutella-fan! I somras var hon helt tokig, min tjej, det skulle va nutella till allt, nu tjatas det om "Ben&Jerry"glass... =)

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag är inte med på twitter och facebook jag mäktar bara med en blogg.
    Jag håller med dig om det du skriver. Tiden kan ju inte räcka till allt.
    Tomaterna hos Lydia köpte jag frön på impecta.
    De är så goda och lättodlade.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera