onsdag 23 maj 2012

Lijekonvalj

 Liljekonvaljer vill jag alltid ha i mors dag present. Inget annat...
Får jag det så är det den bästa presenten. Handplockade av någon liten hand som gör det av kärlek till sin mor, inte av plikt ;)
Dessa växer innanför staketet hos mig.


Sedan blev fokuset på den lilla skalbaggen.
Vad den heter har jag ingen aning om, men fin ändå.
Det är underbart nu, vilken vår! Lycklig är den som har en trädgård. Eller balkong, eller terrass, eller....närhet till naturen. 
För hur som haver finns det träd, buskar och 
natur att njuta av runt omkring oss. Men hoppas ni alla är rädda om den. Tänk på den lilla skalbaggen, använd er inte av giftiga ting till er trädgård. 
Hmm, morsdag uppmaning blev det visst till alla mödrar     där ute ;) Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Ja, tänk att de där små vita klockorna kan få hjärtat att skutta lite extra av glädje. Även här är det tradition med lijlekonvalj på Mors Dag. Maken brukar ta med döttrarna ut i en skogsdunge och plocka tidigt på morgonen. Tre buketter. En till mig, en till mormor och en till farmor. Det är små buketter med kärlek det! :)

    Sköt om dig, ha en trevlig helg och Mors Dag!

    Kram Lotta

    SvaraRadera