torsdag 31 maj 2012

Första pionen visar färg.

Den första av 12 visar färg!
Ska bli oerhört spännande att se de andra öppna sig.
Två stycken växer mitt i gräsmattan, ska nog försöka 
flytta dem till en bättre plats i höst.

Resten växer i den övre delen av trädgården i en rabatt framför en sittplats, perfekt läge att bygga vidare på . Ska nog bli en pergola där så småningom. Men just nu har vi ett byggprojekt på gång. Friggeboden ska renoveras så att äldste sonen kan fortsätta bo därute utan att frysa ihjäl och slippa höra mössen springa i väggarna. När vi rev ytterplank stack en liten mus fram och undrade vad vi höll på med egentligen? Riva hans fina bo! Synd att jag inte hade kameran framme. Men härom kvällen tog jag lite bilder på denna fina kattuggle unge som satt i vår trädgård. Hoppas att den klarade sig, såg den inte dagen efter tyvärr. Min snälla granne som älskar alla djur,inklusive grävling, blev väldigt bekymrad.



Den ser lite trött ut. Hela familjen var ute och tittade. Spännande!!Nu vet vi vad för sorts ugglor som vi har i alla fall. De här helgen ska jag fortsätta plantera och rita lite på en väns trädgård som jag har lovat. Kul!
Lägger ut den färdiga skissen när den är klar. Ha det bäst!  Åsa

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig sett en uggla på nära håll, tänk om det kunde sitta en sådan i min trädgård också, då hade jag störtat ut med kameran :)

    SvaraRadera
  2. Coolt med lilla ugglan! Sånna ser man ju typ aldrig tyvärr.

    Ha det fint!

    SvaraRadera