onsdag 21 mars 2012

I hagen

Dessa fina Nordsvenskar har jag att tacka för bra gödsel. här går de i hagen på gården vi flyttat ifrån. Känslan av att ha hästar utanför husknuten som blir glada när man kliver ut på morgonen är speciell. Numera har vi kor i hagen utanför vårt hus. Känslan är bara nästan lika. Låter det som jag saknar vårt förra hus. Njaa, jag gör det på ett sätt. En gård är trots allt lite speciellt att äga. Men avstånden kan vara en nackdel...vi mäktade inte med att alltid köra bil. Har man en    
hop med barn måste man ställa upp. Det är fotbollsträningar, ridning, boxning mm. En mil till närmaste busshållplats är inte roligt. Numera har vi en kilometer. Betydligt bättre. Min 12 åring känner sig mycket friare. Fri att kunna bestämma lite över sin egen tid. Och jag känner mig friare. Har mer tid att ägna åt min trädgård. Hästskiten kan jag hämta hos mina vänner och hälsa på de vackra nordsvenskarna ibland. Har jag tur har det kommit föl också.

1 kommentar:

  1. Skönt att ni trivs.
    Nu är det sol på g några dagar framöver. Snart kanske jag måste kommaoch hälsa på i din trädgård..;)

    SvaraRadera