måndag 17 augusti 2015

Olika bladformer och färger

Älskar att leka med olika bladformer i rabatterna. Gärna blanda bladens färger med. I den här rabatten som gjordes förra året har jag verkligen lyckats tycker jag. Det är en halvskuggan rabatt. 



Men eftersom det är rejält med sten i vår trädgård gräver jag inte mer, iallafall det här året! Att bo i en rullstensås är inte det optimala för en vacker trädgård,  och man inte äger en grävmaskin...

Här ska det plantera en klätterhortensia som ska välla ut över gången!

Ha det bäst. Åsa

2 kommentarer:

  1. Klotlök (heter de väl) och alunrot himla snyggt ihop. Det lägger jag på minnet nu när det är dags att göra beställningarna.
    Kommer nog att bli väldigt trevligt med klätterhortensian där.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Jag nickar igenkännande till det där med sten. Jösses, med sten vi har och ibland undrar man om man inte håller på att gräva ett stort hål intill jordens mittpunkt av all sten som plockas upp. ;)
    Din trädgård är så vacker Åsa och jag hoppas att du har fått njuta av många sköna stunder där denna sommar?

    Ta hand om dig.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera