fredag 4 april 2014

Vårdjobb i trädgården


Jag har jobbat i min trädgård innan mitt riktiga arbete inom vården börjar idag. Solen skiner! Igår började jag med att gräva upp en gammal klätterros, grävde upp och planterade om en paradisbuske.
Rosen ska ges bort till min bästis som älskar röda rosor. Lammörat ska min dotter ge till sin bästis som älskar Lammöron. Hon brukar klappa på dem när hon kommer hit. Det blir en födelsedagspresent. En extra...
Började även att gräva bort ogräs och kantgräva trädgårdslandet. Oj vad stenar det finns här! Tungt att få upp den största, men en av sönerna kom hem och hjälpte till som tur var.
Fortsatte mitt trädgårds vårdjobb idag så fort jag bara kunde. Men nu ska jag jobba. Trevlig helg på er! Åsa









2 kommentarer:

  1. Litt deilig å røre på seg og være flittig, eller?
    Og så trivelig å dele til andre som setter pris på plantene :-)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar grävarbete även om det kan vara rätt jobbigt! Jag ser det som gratis träning. Bra när man kan ge bort växter i ställer för att slänga.

    kram louise

    SvaraRadera