tisdag 25 mars 2014

Blåsippan ute i backarna stå

Blåsippor har jag lite grann av på min tomt. Men enligt mina grannar ska det ha funnits fullt av blåsippor i hela backen upp till huset innan grävmaskiner slog till. 
Det var innan vår tid här. Kan tänka mig att det var vackert! Den långa backen upp till huset har delats upp i olika plan. Etager av trädgården. 
Jag är tacksam över det, hur skulle jag annars kunna odla här? 
En liten blåsippa kommer dock upp i gruset under trappan till lilla stugan. Tycker lite synd om den, så kanske kan jag flytta på den efter blomningen.
Bara jag är försiktig ska jag nog hitta en plats som är den värdig! 
Ha det bäst. Åsa


5 kommentarer:

  1. Så söt! Jag har ännu ingen blåsippa. De är vackra att sätta vid dörren där man ser dem ofta.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Vi bor 300 meter från ett blåsippsberget - en rejält bergsknalle i skogen där det blir alldeles blått på våren. Gick dit i hopp om att få se blåsippor häromdagen. Fick se flera vackra sippor, men lyckades gå vilse (ja, trots att det är 300 meter hem ... jag vet ... ;) när jag skulle ta en annan väg tillbaka. Tur att skogsdungen inte är så stor och dessutom så fick jag ju mer motion på det sättet ;)

    Är det tovsippor du har på bilden längst upp? Det ser så fint ut!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Linda. Ja det är tovsippor. De växte här när jag kom till denna plats. Jag är såå glad för dom! Vilse är lätt att gå i skogen.. Tydligen när det är nära hem med :) kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Vilken överlevare!

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Förstår att du vill ha fram blåsippan och hoppas att det går bra med flytten.
    Det är ju trots allt roligare att se det lilla undret :-)

    Vårkram / Therése

    SvaraRadera