måndag 24 februari 2014

Vårspaning

Solen lyser och jag blir glad i hjärtat! Glad i hela sinnet och själen. Nu kommer den där tiden jag alltid längtar till. Den där tiden som är alldeles underbar. 

Ni vet, ni trädgårdsnördar. Ni vet vad jag talar om. 
Doften av jord, och skog. Känslan av kallt blött ogräs som ni ivrigt drar upp för att komma igång. Ljudet av spaden som gräver sig ned, där ni bestämt er för att... anlägga en ny rabatt. 
Doften och smaken av kaffe i trädgårdens första utedag. 
solens ljumma strålar. Jag blir glad och lycklig! 

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt! Men ännu har jag inte vågat vårstäda rabatterna som så många andra redan gjort, jag vågar inte riktigt tro att våren redan är här.. /susanne

    SvaraRadera
  2. Jag med! Det är underbart!
    kram Maria

    SvaraRadera