fredag 5 juli 2013

Vita blommor.

Jag har en förkärlek till det vita. Både när det gäller blommor och inredning. Men det ska inte bara vara vitt. Gärna lite inslag av annat.Grönt, grått och och varierade rosa/lila inslag.               
Inte rött och inte blått. Men de blå Stormhattarna jag har vill jag inte vara utan. Bygger så sakteligen upp min trädgård. Den här trädgården där jag ska stanna, och få se hur den blir till slut. Inte flytta igen, inte....
Slowgardening har jag hört att det heter. Mitt sätt att ta mig ann min bit av mark. Denna Myskmalva drog jag upp från frö förra året. Kompisplantan är inte alls lika stor, vad nu det beror på?
Rosorna jag planterade blommar snällt. Men jag upptäckte rosrost till min stora fasa. Ja, ja alltid är det något. Eftersom jag även tillämpar ekologiskt miljötänkande blir det till att plocka och plocka.  Ha det nu bäst i högsommarvärmen, Åsa
             

3 kommentarer:

  1. Ja alltid är det något, och rosor är ju lite känsliga tycker jag...
    Vitt är fint, och att blanda med andra färger!
    ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Gillar också vitt:) Köpte precis vita stora "blåklockor", jättefina!

    Må så gott, Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Åja..hvitt er nydelig i hagen..det lyser også så fint når det mørkner:)
    Myskmalvaen er nydelig:)
    Kos deg og nyt sommeren:)

    SvaraRadera