fredag 17 maj 2013

Jag vågar möta mina bin

Nu börjar lilla körsbärsträdet blomma. Och mina bin är alldeles till sig av glädje.Solen lyser och jag är ledig i tre dagar! Härligt! 


Bergenian är i blom, den är planterad i en lite rundad stor sten och verkar trivas bra med det. Men nu vill jag ha fler av dem i mina slänter, så efter blomning blir det delning. 
Det är alltid mannen som har fått gå i närkamp med våra bin. Men nu har jag bestämt mig för att inte vara en fegis! Trots lite överkänslighet ska jag vara med. Svullnar upp lite efter stick , gäller att skydda sig. Ha det bra alla. Åsa.

2 kommentarer:

  1. Så roligt att du gluttade in till mig!
    För då hittade jag ju din blogg också... =)
    Spännande med bin.... lycka till!
    Kram kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Lycka till!
    Härligt med alla körsbärsträd, nu är det vackert!

    Trevlig helg, Kram Marie

    SvaraRadera