torsdag 11 april 2013

Börjar med guldfiskarna till dammen!

Jag har fått Guldfiskar. Till dammen. Som jag inte har grävt ännu. Oj, mannen såg väldigt tveksam ut när jag kom hem och berättade att en arbetskamrat ville bli av med sina Guldfiskar. Det är inte läge nu. Jag vet, kan inte gräva än. 

Men,kanske kan jag starta grävandet om några veckor. 
9 stycken hade hon. Stora. Minst en meter djup behöver de. 

Jag frågade om jag kunde ha dem i ett akvarium så länge. 
Men det ville hon inte, det blir ju synd om dem sa hon.
Jaha, bäst att skynda sig då. 


Kollar nu upp checklista. Finns en bra på odla. nu
Och vill jag ha dammduk? Eller ska man gjuta en botten?
Vilket blir bäst? Vill att det ska se naturligt ut.
Oj, mycket att tänka på. 
Ha det bäst nu, Åsa.


1 kommentar:

  1. Jag går också i dammdrömmar. Har du sett allt om trädgårds webbplats. Där har de ett dammforum, och där kan man ställa de underligaste frågor och alltid få svar. :-)

    SvaraRadera