onsdag 27 mars 2013

Påsk på gång.

Jaa, påsken börjar närma sig och min påsk blir lagom jäktig med både jobb och påskmiddagar.
Var på Billa gård utanför Linköping. Införskaffade lite fjädrar inför påsken. Billa har en hel del fina saker. Tyvärr tog jag inga bilder, men får göra det vid nästa öppningstillfälle och visa er. De har bara öppet vid särskilda tillfällen vilket gör att man absolut inte vill missa de tillfällena.  Men ni kan kika in här och bilda er egen uppfattning.    

http://www.countryinterior.com/

Jag satte ner lite fjädrar i ett arrangemang med mini Saintpaula och ett litet gräsliknande miniväxt. Små vaktel ägg och så min egentillverkade keramikskål. Saintpaula är en tantblomma för en del. Men jag tycker den är söt och pålitlig. Den här färgen är särskilt fin. Håller hela påsken.


Och mina sådder står i givakt mot ljuset. Det blir man glad av. Nu behöver jag köpa mer jord. Jag tänkte börja så grönsaksfröerna snart. Det här året har vi inte satt igång varmbänkar. Har känts lite kallt. Våra bin har surrat omkring lite utanför sina hus. Det är ett vårtecken för mig.
Ha det bäst. Åsa

4 kommentarer:

  1. har inte börjat påskpynta ännu men tänkte göra det idag. Blir inte mer än lite ris, fjädrar och en tupp :=)

    Härligt med egna frösådder som växer och mår väl.

    Önskar dig en skön påskhelg!

    SvaraRadera
  2. Tycker Paulor är söta så då är kan väl tant då ;)
    Önskar dig en fin påsk!

    SvaraRadera
  3. Även om våren dröjer utomhus i år är den utan tvekan igång inomhus hos er Åsa. Härligt! Här frodas det också på fönsterbrädena och det skänker hopp om att värmen är på väg (även om det är svårt att tro det när snön faller utomhus här i Skåne idag).

    Ha en riktigt fin påsk Åsa!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Hoppas du haft det skönt i helgen.
    Här ligger snön tjock, jag vill kraffsa i rabatterna..

    Kram Marie

    SvaraRadera