lördag 5 maj 2012

Pioner

Så här långt har mina pioner kommit i rabatten över muren.Det blåser väldigt här idag. Kanske ska man vara inne och städa lite? Ja, lite, sedan vill jag nog gå ut i trädgården. Det ska grävas bort mer kirskål bland pionerna. Vart man än flyttar finns det något ogräs som är en utmaning att rensa bort.




Men man kanske ska prova att ha den i sallad? Gott? Vet inte, en del påstår det.


Ser ni knoppen på den här pionen. Ska bli så spännande att se vad för sort det är på alla pionerna. Har planer på att köpa fler sorter så småningom.

En liten gullviva har jag upptäckt. Finns en och annan överraskning i den här trädgården ;)

2 kommentarer:

  1. Härligt när det börjar grönska,det går fort nu:))
    Pioner är såå vackra :)

    Kul att du ville vara med i utlottningen:)
    Önskar dig lycka till;)

    Ha en fortsatt fin söndag
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Vad spännande med en ny trädgård att göra små upptäckter i!! Mina pioner har också kommit en bit nu, de är så vackra nu, tycker jag. Och ja, jag såg månen också! :o) Den var heeelt underbar!
    Kramar

    SvaraRadera