måndag 9 april 2012

Mystik i trädgården





 Åh, vad jag längtar efter dessa skönheter. Har sett blad efter Akleja sticka upp här och var i min trädgård.Blå Allium vet jag att det fanns när jag besökte trädgården förra året. Idag var jag ute och planterade vita Allium. Den Afrikanska liljan får än så länge stå på tillväxt inne i köket.Jag valde en vit variant på den också. Bra att plantera vita blommor första året tänker jag, tills jag vet vad det finns för färger i övrigt. Dessutom är jag lite förtjust i det vita. Blir så trolsk stämning på kvällen i trädgården. Och det trolska och mystiska gillar jag, ska kanske göra en mystisk trolsk trädgårdsdel?
För övrigt fortsätter jag att så och omplantera till grönsaksdelen av trädgården. 
Snön har smält undan igen och påsken är över. Nu regnar det utanför fönstret. Tur att lökarna kom i jorden innan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar