onsdag 2 maj 2012

Upphöjd rabatt

Jag har tagit tag i den upphöjda rabatten. Har sneglat länge på den nu. Var fylld med ogräs och inte alls fylld med perenner som jag hoppats. De förra ägarna flyttade bort det mesta och placerade perennerna i en skuggig del av trädgården. Inte mycket kvar av dem där heller. Men samtidigt är det ett alldeles ypperligt tillfälle för mig att fylla rabatten med allt jag vill. Såsom Höstanemon, Höstsilverax, någon vacker och doftande gammeldags ros. Mmmm, ska nog sätta mig ned och rita lite. Lägga upp en plan.


 Muren är dock alldeles ljuvlig. Ska nog fylla ut med lite mer i hålen.  Kryp malört kan nog passa. Och kanske lite kryp timjan.

Över den upphöja rabatten är det en rabatt fylld med pioner. 
Vilken lycka. Jag har alltid önskat mig mycket pioner. 
Och här i denna trädgård finns det fullt av dem!
Sorterna har jag ingen aning om. Blir spännande att ta reda på.
Planterade lite silvermalört och Stormhatt från förra trädgården mellan några av pionerna. Kan vara bra med senare blomning i den rabatten också.


2 kommentarer:

  1. Åååh, jag vill också ha en sån fin mur!! Härligt med mycket pioner, det är så vackert.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser fint ut!

    Jag vill också ha massor med pioner...

    Ha en skön helg, kram

    SvaraRadera